Поради

Обрізування дерев

Правове регулювання обрізування зелених насаджень

Відповідно до Правил утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів України, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України від 29 червня 1994 року №70, для утримання в належному стані, створення та формування високодекоративних і ефективних в екологічному відношенні, стійких до несприятливих умов навколишнього природного середовища дерев і чагарників протягом усього року проводяться заходи по підживленню, поливу, обрізуванню крон дерев і кущів, вирізуванню сухих суків і гілок, утепленню кореневої системи, стрижці живоплотів.

Одним із основних заходів догляду за надземною частиною дерев та чагарників у міських насадженнях є обрізування крони.

Обрізування крони дерев та чагарників проводиться шляхом вирізування сухих, пошкоджених гілок і сучків, які знижують декоративну цінність рослин і сприяють утворенню дупел; проріджування крони, збереження наданих їй раніше форми і розмірів, зменшення об’єму та омолоджування.

Розрізняють три види обрізування – формувальне, санітарне і омолоджувальне.

Формувальне обрізування застосовується для збереження природної або штучної геометричної форми рослин та рівномірного розташування скелетних гілок. Періодичність проведення формувального обрізування може коливатися залежно від швидкості росту пагонів: у порід, що швидко ростуть – щорічно; у тих, що повільно ростуть – один раз у 2 – 4 роки. Формувальне обрізування слід проводити ранньою весною до розпускання бруньок, перед початком вегетації (кінець лютого – квітень).

Мета формувального обрізування – створення декоративної штучної форми чагарників, підтримування заданої форми і розмірів живоплоту, прискорення росту бокових пагонів і збільшення густоти крони.

Санітарне обрізування дерев і чагарників – це вирізування старих, хворих, усихаючих і пошкоджених гілок протягом усього вегетаційного періоду.

Омолоджувальне обрізування проводиться з метою підвищення життєдіяльності ослаблених дерев у тому разі, коли дерева майже зовсім перестають давати щорічний приріст або в них спостерігається усихання вершини і кінців пагонів.

Відповідальність за утримання в належному стані зелених насаджень і належний догляд за ними покладається:

  • щодо насаджень, які відносяться до комунальної власності, – на місцеві ради, їх виконавчі чи спеціально уповноважені ними органи, при інших формах власності – на землевласників і землекористувачів;
  • на вулицях перед будівлями до проїжджої частини, всередині квартальних насаджень та садів мікрорайонів – на власників (орендарів) житлових, громадських і промислових будівель та споруд, а також на власників будівель побуту, торгівлі, освіти, охорони здоров’я, які розташовані у житлових районах;
  • на територіях підприємств, а також на прилеглих до них ділянках і санітарно-захисних зонах – на ці підприємства;
  • на територіях зелених насаджень, відведених під будівництво, з дня початку робіт – на керівників організацій, котрим відведені земельні ділянки, або керівників будівельних організацій;
  • на пустирях, берегах водоймищ та річок – на керівників прилеглих підприємств за рішенням місцевих органів державної виконавчої влади;
  • на приватних садибах і прилеглих ділянках – на їх власників.

 

Сміття

Не вивозять сміття? Вимагай перерахунку тарифу!

Ви маєте право отримувати якісні послуги своєчасно, незалежно від пори року, кліматичних змін чи технічного стану автотранспорту. Ви не повинні слухати скарги комунальників і входити в їх положення. Вас, як споживача, це не обходить. Інакше за що ви платите кошти комунальному підприємству?

Можливо вони забули забрати ваше сміття? Зателефонуйте начальнику КП «Водопостачальник» і нагадайте (тел.3-33-74). Не полінуйтеся зателефонувати міському голові (3-24-64) або його заступнику (3-32-40) – порадьте краще контролювати діяльність підприємства.

Що далі? Як зробити так, щоб сміття вивозили без нагадувань і повернули гроші за той період, коли сміття по факту не вивозилося. Даємо покроковий рецепт:

1.У вас має бути на руках Договір на вивіз сміття,відповідно до якого ви і платите гроші. Якщо він є – читаємо нижче. Якщо немає рекомендуємо оформити;

2.Договір є. Знаходимо ще двох ваших сусідів, які також хочуть щоб повернули гроші за період бездіяльності комунальників;

3.Дзвонимо в КП «Водопостачальник» (диспетчер 3-24-03 або ж начальнику), запрошуємо прийти їхніх представників і бути присутніми при складанні Акту-претензії про ненадання послуг (розмову бажано записати на диктофон, який є в мобільних телефонах).

  1. Представники, як правило, не приїжджають. Тоді складаєте Акт-претензію в двох екземплярах, підписуєте ви і сусіди. Фіксуєте на фото і відео факт ненадання послуг (на всяк випадок). Акт-претензію можна знайти в Інтернеті http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/TF007566.html

5.Також пишете заяви у двох екземплярах у вільній формі на ім’я комунальної служби, з якою є договір, з вимогою про перерахунок.

6.Заносите Акт-претензію і заяву до КП; Якщо заносите особисто – на другому екземплярі мають поставити відмітку про те, що вони у вас це при­йняли, дату і підпис працівника, який це зробив. Якщо надсилаєте поштою – надсилайте рекомендованим листом;

7.Протягом 3 днів в КП мають зроби­ти перерахунок і надіслати відповідь, яку саме суму і наскільки меншу ви маєте заплатити за поточний місяць;

8.Якщо ж раптом представник служ­би прийшов – він має підписати ваш Акт або відмовитися підписувати Акт. Тоді ви просто дописуєте внизу Акту – претензії, що такий-то працівник відмовився підписувати акт-претензію

Ми не можемо дати гарантію, що всім перерахують. Звичайно, це буде залежати від ваших правильних дій і наполегливості. Не зважайте на те, що це може бути невелика сума. Як кажуть «копійка гривню береже», але тут важливі не кошти, а сам принцип. Адже десятки таких актів – це мотивація для комунальних служб почати працювати. Отже, давайте ставати свідомими громадянами і змушувати владу ставитися до нас, як до Громадян (не порушувати наші права).